Los bericht bekijken
Oud 8 november 2013, 14:59   #35
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Allez, men moet een vergunning hebben voor zo goed als alles in deze maatschappij. Maar zelfs mensen die aan de rand van de debiliteit staan of debiel zijn, mensen tegenover wie de New Kids intellectuelen lijken, mogen aan kinderen beginnen en mogen ze opvoeden.
Daar heb je wel een punt (al grossier je vaak in groffe en overdreven bewoordingen moet ik bekennen). Feit is dat men er meestal vanuit gaat dat kinderen maken en krijgen een fundamenteel grondrecht is. Men houdt hier duidelijk rekening met de rechten van de ouders, maar niet van het kind. Me dunkt heeft die laatste toch ook recht op een behoorlijk en liefdevol leven. Zelfde met anoniem spermadonorschap, alles om vooral alleenstaande vrouwen, lesbiennes of koppels bij wie het normaal niet lukt aan hun kinderwens te helpen, maar het vaderloze kind kan op zijn kin kloppen en in de meeste gevallen zal het nooit zijn roots achterhalen. Deze anonimiteit moet absoluut worden opgeheven (weliswaar met uitsluiting van de claim op erfenis of erkenning van het kind door de biologische vader). Als opgroeiende tiener is het enorm frustrerend je biologische roots niet te kunnen achterhalen, omdat je moeder of ouders de egoïstische wens had(den) een kind te willen. Met die donorkinderen heb ik wel compassie. En vele van die 'ouders' wimpelen dit dan af door te stellen dat het maar de aanlevering van een zaadje was. Ik stel dat bloed uiteindelijk kruipt waar het niet gaan kan. Dat 'onnozele zaadje' bepaalt wel de helft van je biologische bestaan, hoog tijd dat onze wetgever dat belang eindelijk naar waarde schat.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden