In Nederland is er weer een beetje beroering ontstaan omdat een recreatiepark in de winter zijn deuren openzet voor de opvang van asielzoekers (betalend door de belastingbetaler welteverstaan).
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...lijbaan__.html
Citaat:
Een jonge vrouw uit Maastricht woont zelf tijdelijk op de camping van Duinrell en is blij met haar nieuwe gezelschap: ”Ik heb zelf al een beetje heimwee. Voor die arme mensen uit Syrië moet het toch helemaal verschrikkelijk zijn om zo ver van huis te zijn. Het is wel raar dat ik helemaal niet op de hoogte ben gesteld van dit plan.”
|
Bon, men kan daarover van mening verschillen. Moeten de asielzoeker opgevangen worden in een vakantiedorp waar menig Nederlander zelfs niet naartoe kan wegens te duur? Moeten ze van de schuifaf kunnen in het tropisch zwembad? etc...
Maar wat mij véél meer stoort, is dat in diezelfde bedden in datzelfde recreatiepark binnen vier maanden wèl opnieuw Nederlandse gezinnen op verlof komen, mèt kinderen die dan op dezelfde kussens en dezelfde bedden slapen;
Als wij naar landen gaan met een verhoogd risico op TBC of polio, dan laten we ons vaccineren; Als we in Nederland in een recreatiepark gaan vertoeven, dan gaan we ervan uit dat daar geen besmettingsgevaar zit.
En wat lezen we dan daags nadien in diezelfde krant?
Citaat:
Polio-uitbraak Syrië gevaarlijk voor Europa'
LONDEN -
De terugkeer van polio in Syrië kan risico's met zich meebrengen voor Europa. Daarvoor waarschuwen Duitse wetenschappers vrijdag in wetenschappelijk tijdschrift The Lancet.
Na een afwezigheid van 14 jaar steekt het vrijwel uitgebannen virus weer de kop op in het door burgeroorlog getroffen Syrië. Grote aantallen vluchtelingen ontvluchten het land en zoeken hun heil in naburige landen en Europese staten, die tot nu toe poliovrij waren.
Vaccins die in de VS en Europa beschikbaar zijn, kunnen mensen slechts gedeeltelijk beschermen. Volledige genezing is er nog niet. De ziekte kan zich in slechte hygiënische omstandigheden makkelijk verspreiden en tast het immuunsysteem aan.
|
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...Europa___.html
wat me meer stoort is dat HET BELEID er geen graten inziet om zulke strapatsen uit te halen.
Mensen die binnenkomen krijgen het RECHT (!!!) om zich te laten screenen, en te laten vaccineren.
De nederlandse mensen die na de winter op lenteverlof gaan met hun babietjes, peuters en kleutertjes, mogen op dezelfde matrassen en hoofdkussens slapen als de mensen die uit risoco-gebieden komen en zich niet hebben laten onderzoeken (niet verplicht).
En daar hoeft niemand van te worden verwittigd?