Los bericht bekijken
Oud 11 november 2013, 20:01   #133
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik reken nog altijd in Belgische frankskes : 200.000 Euro = 8.000.000 B.F., voor een directrice van een VZW met hoeveel personeelsleden ? Een vzw die instaat voor de opvang van daklozen , een 'liefdadigheidsinstelling' dus ? En er schijnt nog geld over te zijn voor snoepreisjes en dergelijke, maar dat zullen wel lasterpraatjes zijn....wat zal blijken uit de boekhouding...oeps, boekhouding ?
Ik ben echt benieuwd naar die 'rechtvaardigingsuitleg' uit de eerste hand $
Tussen haakjes, ik ga deze winter het aantal daklozen die ik op de halve km tussen 't centraal station en mijn werk tegenkom eens noteren....
(wat die commentaren bij de foto's betreft, daar heb je 100% gelijk)
Zoals ik al zei zitten in dat hoge bedrag waarop iedereen zich blindstaart ook de patronale vergoeding en alle onkosten vervat. Ik herhaal: trek dit er allemaal af en je komt nog op een goede 100.000 euro gewoon brutoloon, waarvan nog eens meer dan de helft naar de personenbelasting en SZ gaat. Blijft over een goede 45.000 euro op jaarbasis, vakantiegeld en eindejaarspremie e.d. zit er in. Voor de rest heeft mevr. Peraita praktisch geen enkel bijkomend extra-legaal voordeel. Zij komt dus uit op iets tussen 3500 euro en 4000 euro per maand netto, dit voor de hoogst leidinggevende functie binnen haar organisatie. Er zijn misschien kaderleden in de privé die het met minder moeten stellen, maar die krijgen dan wel nog vaak een wagen, bonus, aandelenopties, groepsverzekering, pensioenfonds, etc. Enkel als bijkomend voordeel zal zij later recht hebben op een wettelijk ambtenarenpensioen.

Een deel van haar nettoloon staat zij overigens nog af aan haar partij (de PS). Die verwachten overigens dat hun mandatarissen redelijk wat afgeven aan de partijkas.

We kunnen er over blijven palaveren, maar ik vind haar verdienste gezien de functie en verantwoordelijk geenszins overdreven. Zoals ik al meermaals benadrukte, het is niet omdat je in de sociale sector werkt, dat je zelf in de goot dient te liggen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden