Los bericht bekijken
Oud 1 oktober 2004, 15:28   #12
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Ik vind het nu op zich niet zo'n enorme ramp dat die bordjes daar staan, maar wat erger is, is dat er in gemeentes zoals Lodelinsart waar ook nederlandstaligen komen GEEN tweetalige opschriften zijn en dat er daar GEEN nederlandstalige bediening is. Dat is meten met twee maten en twee gewichten. Makro zal dus moeten kiezen: ofwel eentalig in Vlaanderen en eentalig in Wallonië, ofwel tweetalig in Vlaanderen en tweetalig in Wallonië, ofwel mij en anderen als klant verliezen.
Aha, eindelijk iemand die mij begrijpt. Het draait allemaal rond dit: de franstaligen komen winkelen naar Vlaanderen en dat is hun volste recht, maar doen gewoon de moeite niet om ook maar een woord nederlands te spreken en dat vinden ze de gewoonste zaak van de wereld. Wat doet de winkelier? Hij past zich aan en zet franstalige plakaatjes en antwoordt hen in het frans, zodat de franstalige lekker verder zijn kont kan vegen aan de ééntaligheid van Vlaanderen. Natuurlijk zal de waalse winkelier geen nederlandstalige plakaatjes zetten, want de Vlaming past zich aan en owee wat een kritiek zou hij op zijn doos krijgen.
jOOSt is offline