Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb
Iedereen houdt van zijn cultuur, maar je moet ook niet doordraaien. De gewoonste zaak in de wereld is dat mensen wegtrekken en zich vestigen in andere gebieden. Vaak omdat daar een beter leven is. Mensen in het land van aankomst trekken ook weg, omdat ze het elders weer beter vinden.
Er ontstaat hierdoor een mix van culturen. Nu zijn er mensen die dat niet willen en hierdoor extremer met de dag worden. Die worden uiteindelijk racisten omdat ze het maar niet kunnen aanvaarden.
Als je naar de VS kijkt zie je dat het met de generaties mindert. Vroeger mocht een zwarte niet in een witte wijk en omgekeerd. Nu hebben ze zelfs een zwarte in het Witte Huis.
|
En wat is dan uw oplossing? Ik veronderstel: alles ondergaan en niet terugvechten. Het overgrote deel van de Belgische (of zelfs Westerse) bevolking moet die zever niet van de islam niet. Mogen wij geen eigenheid meer hebben? Hoe zit het met onze identiteit? Moeten wij deze opofferen om andere volkeren mee te laten snoepen van onze welvaart, die onze voorouders met bloed, zweet en tranen hebben opgebouwd? Geen haar op mijn hoofd denkt er aan om te emigreren naar een moslimland, gewoon omdat ik niet wil leven in dergelijke maatschappij. Of moet ik mijn cultuur daar gaan opdringen en alles ten gunste van mij, Westerling, laten veranderen? Ik ben er van overtuigd dat dat niet zal lukken. Is het dan niet beter om 'thuis' te blijven? En wees hier maar zeker van: de islam zal niet rusten vooraleer wij hier allemaal moslim zijn.