Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb
Iedereen houdt van zijn cultuur, maar je moet ook niet doordraaien. De gewoonste zaak in de wereld is dat mensen wegtrekken en zich vestigen in andere gebieden. Vaak omdat daar een beter leven is. Mensen in het land van aankomst trekken ook weg, omdat ze het elders weer beter vinden.
Er ontstaat hierdoor een mix van culturen. Nu zijn er mensen die dat niet willen en hierdoor extremer met de dag worden. Die worden uiteindelijk racisten omdat ze het maar niet kunnen aanvaarden.
Als je naar de VS kijkt zie je dat het met de generaties mindert. Vroeger mocht een zwarte niet in een witte wijk en omgekeerd. Nu hebben ze zelfs een zwarte in het Witte Huis.
|
Ik ben van die " mix van culturen " ondertussen ook al wel teruggekomen.
Na een optimistische voorstander geweest te zijn in mijn jonge jaren zo een 30 jaar terug. Ik dacht echt dat allochtonen allerhande wat exotisme en soepelheid zouden brengen in de Vlaamse mentaliteit, die ik toen wat te streng, te saai en te serieus vond.
Vandaag zie ik een overvloed van schoften en schurken in onze straten ronddolen, zie ik heelder stadsgedeelten bevolkt door vreemde kolonisten en vind ik dat het land er erg op achteruit gegaan is sinds dat die beginnen komen zijn.