Los bericht bekijken
Oud 18 november 2013, 08:30   #76
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Correctie: Ik denk niet dat België een paradijs is.
Ik raak er gewoon niet van overtuigd dat republiek Vlaanderen wél een paradijs zou zijn.
Ik vrees dat het de bezwaren die ik tegen het huidige België heb, onveranderd zal meesleuren.
En aangezien ik verandering enkel toejuich als ik het als verbetering beschouw...... ben ik een communautaire conservatief.
Angst en vrees zijn slechte raadgevers.

Anderzijds klopt het dat ook een onafhankelijk Vlaanderen nog een halve eeuw met de Belgische vlooien (de erfenisvlooi van de belgische staatsschuld zal het hardst steken) moeten leven.
Congo is al meer dan een halve eeuw "onafhankelijk".....en nog spelen dezelfde Belgische kolonisators daar nog altijd een grote rol. Hopelijk gaat dat niet het geval zijn in Vlaanderen, maar als je er zeker van wil zijn dat er nooit iets zal veranderen aan je bezwaren tegen het huidige België, dan hoef je alleen maar de Franstalige kaart te trekken. Die willen ook dat er niets verandert en dat alles bij het oude blijft. Vooral de miljardentransfers. Zolang die doorgaan hoeft er voor hen niets te veranderen.

Het probleem is dat overal alles verandert, ook al willen de franstaligen dat niet. Zelfs het kleinste bedrijfje dat niet op tijd verandert is op termijn ten dode opgeschreven.