Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp
aanbod? werkgevers die hun willen aannemen?
sommige mensen hebben nu eenmaal ook niet de vaardigheden, drop-outs van de samenleving, weet je wel.
|
Excuses om liever lui dan moe te zijn worden vaak veel te gemakkelijk gevonden.
Wie niet bang is om de handen uit de mouwen te steken HEEFT werk. Vaak het zware en minder goed betaalde, maar werk HEEFT hij/zij. Er is werk zat voor mensen zonder diploma. De vaardigheden die daar voor nodig zijn kunnen zelfs de "drop-outs van de samenleving" makkelijk onder de knie krijgen,
maar ze moeten het wel willen.
Ik hoor de Russische asielzoekster zonder diploma, die een tijdlang via het OCMW in het appartement boven mij terecht kwam, nog klagen. Zij had ook geen diploma, maar ze wilde evengoed niet door anderen "gecommandeerd" worden. Ze wilde s' avonds ook niet moe zijn in haar armen en benen maar in haar hoofd. Tja.....
Na een jaar heeft het OCMW haar en haar vriend weer laten uitdrijven omdat ze niets betaalden. Ontelbare brieven van schuldeisers zijn er hier sindsdien aangekomen. Uiteindelijk kwam daar een eind aan. Enkele maanden geleden hadden we echter weer prijs. Er kwam een envelope aan van B-post op naam van de Rus. Alles zat er in om een internetrekening te openen.....Op zijn naam maar andermans adres. Omdat de politie werd ingeschakeld weten we dat het Russisch koppel, dat nog steeds geen officieel adres heeft, gezocht wordt. In het jaar dat ze hier woonden slaagden ze er wel in om drie tweedehands wagens aan de haak te slaan. Wie daarin slaagt zonder geld op zak (maar wel met een hoop schulden op de bank) kan je moeilijk "drop-outs" zonder vaardigheden noemen.
Ik begrijp wel dat werkgevers niet happig zijn om dat soort volk in dienst te nemen.