Los bericht bekijken
Oud 18 november 2013, 14:36   #112
six
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schwarze Flamme Bekijk bericht
Dat klopt ten dele. Er zijn inderdaad meer werkzoekenden dan vacatures, maar daar is mits de juiste politiek een mouw aan te passen.

Technologische vernieuwing zorgt voor verschuivingen op de arbeidsmarkt en daar is niks fout mee, bepaalde soorten verdwijnen en andere komen in de plaats. Maar stellen dat door technologische vernieuwing er alleen maar steeds minder jobs zijn is fout.

Compleet fout. Menselijk leven op zich zal altijd jobs genereren. Ze veranderen doorheen de tijd omwille van allerlei invloeden en vernieuwingen, ok, maar er komen ook nieuwe bij of oude komen na verloop van jaren terug.

Uitsloven niet, werk op mensenmaat wel voor zoveel mogelijk, en dat is niet wat de kapitaaleigenaars in een financierskapitalistisch systeem willen noch de conservatief-liberale politieke leugenaars.
Ik herhaal mijn vraag: waarom zouden er jobs moeten zijn voor iedereen als er overproductie is.

Jij geeft mij een semi-Oostenrijkse dooddoener over marktwerking, dat jobs "nu eenmaal gebeuren".

Jij mag trouwens eens nadenken of de definitie van "een jop" niet te rigide is, en waarom per se dat concept zoals daar gedefinieerd gehanteerd moet worden. Of ben je slaaf van een concept?

Laatst gewijzigd door six : 18 november 2013 om 14:41.
six is offline   Met citaat antwoorden