Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M
Bent u blijkbaar niet op de hoogte hoe het zit met ontwikkelingskosten. Nederland betaalde als level 2 partner een vast bedrag aan ontwikkelingskosten.
Aan de gestegen ontwikkelingskosten heeft NL nooit aan bij hoeven dragen.
Ongeacht hoeveel F35’s gekocht worden blijft dit bedrag nu en ook in de toekomst hetzelfde.
Bij het aantal 85 waren vredesverliezen ingecalculeerd. Bij ±60 F35 waren geen vredesverliezen ingecalculeerd en zou men uiteindelijk weer op 85 stuks uitgekomen zijn vanwege bij bestellingen.
Bij 37, mogelijk 40 toestellen, indien het gunstig uit zou vallen, dienen dus alsnog een X aantal F35’s bijbesteld te worden.
De ontwikkelingskosten werden gezamenlijk gedragen door de NL industrie, plus de NL staat.
Het geïnvesteerde bedrag is inmiddels terugverdiend
Dat het letterlijk regent in de cockpit en er daarom niet gevlogen mag worden bij onweer is leuk gevonden,maar heeft het niets mee te maken. Gaat om de bliksemafleiding.
Een restrictie en voorzorgsmaatregel welke normaal is bij het testen van jets zolang dit nog niet in voldoende mate is uitgetest.
Als Italië, UK, Denemarken, Noorwegen en Nederland liever met een brol vliegen lijkt me dat hun zaak, niets staat België in de weg om een ander type jet aan te schaffen.
|
Blijf het gerust verder ontkennen of minimaliseren hoor. Wat ik allemaal lees in actuele vakliteratuur (van Brits-Amerikaanse oorsprong dus vrij onverdacht) is om te schaterlachen. Veel geluk met jullie F-35jes.