Los bericht bekijken
Oud 18 november 2013, 15:03   #349
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Er is een verschil tussen ingenieurs en wetenschappers. Een vrij groot verschil, zoals jij wellicht weet.

De vraag die ik daarnet stelde was een wetenschappelijke vraag, geen ingenieurstechnische vraag. Een ingenieurstechnische vraag zou zijn: geef een ontwerpmethodiek die ervoor zorgt dat men op basis van de religie van een bepaalde stam Amazone-indianen, een nieuwe openbaring kan genereren waardoor die stam naar een andere levenswijze (bijvoorbeeld omarmen technologie, of laten vallen van een oeroude stammenoorlog) kan leiden.

(gezien het feit dat je stammen hebt die Neil Armstrong als een god zien omdat onvoorzichtige antropologen hebben meegedeeld dat hij op de Maan is geweest, lijkt dit laatste mij niet geheel onwenselijk)
Je stelt eigenlijk twee vragen:
- een eerste vraag naar de mogelijkheid en dat lijkt me dan eerder een filosofische vraag
- een tweede vraag naar het hoe en dan lees ik daar je hoger geschetste ingenieurstechnische vraag in; je zou het ook lezen als een vraag naar de mogelijkheidsvoorwaarden, maar dan zijn we weer bij je eerste vraag aanbeland

Nu, het mogen dan wel filosofische vragen zijn, los daarvan is het toch wel typisch voor jou dat jij de vraag stelt naar het ontwerpen van een heilige tekst. Bij het EMN is er ook zo'n ingenieur-filosoof. Hij is ingenieur en consultant in IT-Architectuur en IT-Strategie, maar heeft ook nog een doctoraat in de filosofie in de kast hangen. Een fascinerende man.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden