Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik schat een ex-werknemer van Ford redelijk hoog in. Op velerlei vlakken. Gij precies niet.
Als die ex-Forder goesting heeft om nog te werken, dan vindt die wel werk.
En als hij wat minder goesting heeft, en geen werk vindt, dan komt hij levenslang tot aan zijn pensioen in de werkloosheid.
Als die werkloosheid binnenkort niet meer eeuwig zou zijn, en als daar voor zo'n oudjes geen uitzondering voor komt, dan valt hij van de werkloosheid af.
Dan kan hij verzoeken om een leefloon. Maar dat zal hij pas krijgen als zijn eigen huis (en zijn eigen appartement aan zee, want die ex-fordjes hadden een mooie pree) opgesoepeerd zijn.
Vindt hij dan nog geen werk, nadat "alles op is", dan zal hij zich niet te min voelen, om begeleider te gaan spelen in de beschuttende werkplaats, voor een stuk of 5 sukkelaars die daar 't een of 't ander moeten doen als bezigheidstherapie. Onze ex-forder kan hier stukken meer doen dan een sociaal assistent of wat dan ook voor theoretische hulpverlener.
Zo minderwaardig is dat niet hoor.
Ik ken een hogere ambtenaar met pensioen, ik schat 3000 euro netto per maand, die Franse bijles gaat geven aan allochtoontjes. Vrijwilligerswerk.
Een andere, ik schat 2700 euro netto per maand, die vrijwilligerswerk doet in een ziekenhuis.
Schoofie zelf doet enkel 'vrijwilligerswerk' in zijn politieke gezindheidssfeer. Zijn grote baas thuis doet vrijwilligerswerk (4 u per maand) bij Kind en Gezin.
.
|
Schoofie zal niet moe worden van "zijn" vrijwilligerswerk.
Flyerkes uitdelen, verkiezingsborden(kleine) gaan behangen.
En....pinten drinken...op de goeie afloop.
Persoonlijk vind ik het vrijwilligerswerk van Mevrouw Schoofie, toch waardevoller.