Allah zegt : " Zeg : O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover hun ziel ! Wanhoop niet van de barmhartigheid van Allah , Allah vergeeft alle zonden . Want Hij is de Vergevensgezinde , de Genadevolle " [ Soerat al- Zumar : 53 ]
Dit vers spreekt over hen die berouw tonen . Het vertelt ons dat elke zonde , ongeacht hoe groot , wordt verzoend door oprechte en juiste berouw .
Er zijn voorwaarden voor het berouw oprecht te zijn en de juiste . De eerste van deze is dat de boetvaardige persoon afziet van de zondige daad . De tweede is dat hij zich diep en oprechte spijt voor de zonde hebben begaan . De derde is dat hij oplost in zijn hart om nooit meer terug te keren naar de zonde . Ten slotte, als de zonde veroorzaakt een overtreding tegen de rechten van een andere persoon , moet hij zijn best doen om weer goed te maken .
Toen Allah ziet dit oprecht berouw van een van Zijn dienaren - een bediende die echt draait om zijn Heer in vrees en hoop - Hij vergeeft niet alleen de zonde , maar vervangt deze zonden voor goede daden tot krediet van de bediende . Dit is van oneindige genade en gulheid van Allah .
Allah zegt : " Tenzij hij berouw toont , gelooft en werkt goede daden , want Allah zal het kwaad van deze personen te veranderen in goede , en Allah is Vergevensgezind , Barmhartig " [ Soerat al- Furqan : 70 ]
Allah dit recht zegt dat na het noemen van de zonden van polytheïsme , moord en overspel . Echter , deze zegen is alleen voor iemand die geloof hebben , wiens berouw oprecht is , en die ernaar streeft om goede daden te werken .
Allah's vrijgevigheid is zo ingrijpend , dat we niet alleen vergeven door onze specifieke berouw voor elke zonde die we begaan , maar kunnen we vergeving bereiken eenvoudig door onze voortdurende beroep Allah om ons te vergeven .
Een andere manier dat we Allah's vergiffenis te bereiken is door middel van het verrichten van goede daden . Allah zegt : " het gebed aan de twee uitersten van de dag en in sommige horloges van de nacht . Lo ! Goede daden te ontbinden slechte daden . Dit is herinnering voor het bewust " [ Soerat Hoed : 114 ] .
Sommige geleerden zijn van mening dat zijn verzen alleen spreekt over de vergeving van de kleine zonden , en die grote zonden hebben specifieke berouw . Zij halen het volgende vers in ondersteuning van deze interpretatie :
Allah zegt: " Als je de meest gruwelijke zonden die u verboden zijn mijden , zullen wij weg doen met je kleine zonden en toegeven dat je een poort van grote eer . " [ Soerat al- Nisa ' : 31 ]
Ze verwijzen ook naar een aantal hadith , waaronder de hadith overgeleverd door ` Uthman dat de Profeet ( vrede zij met hem ) zei : " Elke moslim die biedt het voorgeschreven gebed , recht te doen aan haar bewegingen en de nederigheid die zij nodig heeft , zal het boeten voor de zonden die eraan voorafging , zolang de persoon een grote zonde heeft begaan . " [ Sahih Muslim ]
Echter , Ibn Taymiyyah en een aantal andere geleerden beschouwen het vers " Goede daden vernietigen slechte daden " algemeen te zijn in betekenis . Het geldt voor alle zonden , grote en kleine . Zelfs als goede daden van een persoon niet boeten voor de zonde direct , kan er geen twijfel over bestaan dat die goede daden te wegen in de balans van daden op de Dag des Oordeels in het voordeel van een persoon te zijn . Wie heeft zijn goede dagen opwegen tegen zijn slechte daden op die Dag zal de zaligheid bereiken .
Allah zegt : " De balans die dag waar zal zijn : die waarvan de omvang ( van het goede ) zal zwaar zijn zullen slagen , en als voor degenen wier maatregel ( van goede daden ) is licht , zal hun ziel in het verderf , voor dat zij ten onrechte behandeld Onze tekenen " [ Soerat al- A ` raf : 8-9 ] .
Ibn Mas ` ud zei : " De mensen zullen rekening houden op de Dag des Oordeels . Wie heeft een enkele zonde van zijn rekening meer dan zijn goede daden zal het Vuur voeren . Wie heeft een goede daad aan zijn account niet meer dan zijn zondige daden zullen het Paradijs binnengaan . "
Dan Ibn Mas ` ud reciteerde Allah's woorden : " ... degenen wier omvang ( van het goede ) zal zwaar zijn , zal bloeien " .
Toen zei hij : "Inderdaad , zal de balans van een atoom gewicht van een of andere manier af te wegen . "
Allah vergeeft ons ook onze zonden door de moeilijkheden die we in het leven . Als we getroffen door ziekte of lijden aan omstandigheden , zullen we vergeving verdienen als we dragen ze geduldig op zoek naar de beloning van Allah .
Allah onze zonden vergeeft vanwege de smeekbeden die anderen maken aan Allah vragen om ons vergeving , waaronder onze begrafenis gebeden . We verdienen vergeving door het goede doel dat we in ons leven die blijven voordeel bieden aan anderen na onze dood gaf . We verdienen vergeving als we vrome kinderen die smeken Allah namens ons .
Zonden van een moslim zijn eveneens vergeven door de straf die hij in het graf mogen ontvangen. Die zonden worden ook vergeven door de voorspraak dat de Profeet ( vrede zij met hem ) zal op die dag , en vervolgens door de voorspraak degenen die zijn verleend voorbede. De Profeet ( vrede zij met hem ) zei : " Mijn voorspraak is voor degenen die grote zonden begaan uit het midden van mijn volgelingen . "
Boven en buiten dit alles is de genade van de Meest Barmhartige Heer die vergeeft op die dag alle zonden wat Hij wil , zolang de persoon aan Hem Hem alleen aanbidden zonder toeschrijven aan Hem elke partner.
http://www.youtube.com/watch?v=qKpCQ7d9Oe0
-----
beschrijving van de wonderen die door Jezus in de Koran vermeld .
1 .
In het vijfde hoofdstuk van de Koran , " The Table Laden met Eten " - genoemd naar dit wonder van Jezus , God verhaalt hoe de discipelen van Jezus verzocht hem om God te vragen om te sturen in een tafel vol met voedsel , en om te kunnen worden een speciale herdenkingsdag voor hen in de toekomst .
" Toen de discipelen zeiden : O Jezus , zoon van Maria ! Uw Heer is in staat een tafel uitgespreid met voedsel uit de hemel naar beneden te sturen voor ons ? Hij zei : En vreest God , indien gij gelovigen zijt . Ze zeiden : We verlangen om te eten van het en ons hart in rust , en dat wij mogen weten dat gij de waarheid hebt gesproken voor ons, en dat wij getuigen ervan kan zijn . Jezus , zoon van Maria , zei : ' O God , onze Heer, zend beneden voor ons een tafel beladen met voedsel uit de hemel , dat zal voor ons een terugkerende festival , de eerste en de laatste van ons , en een wonder van u . En geven ons onze voeding , want U bent de beste van de aanbieders ! " ( Koran 5:112-114 )
Sinds de gelegenheid was om " een terugkerend festival voor ons , " het is waarschijnlijk het laatste avondmaal , [ 1 ] ook wel het Heilig Avondmaal , Breken van brood , eucharistie of communie . De Eucharistie is altijd in het middelpunt van de christelijke eredienst geweest . Encyclopedia Britannica zegt :
" Eucharistie is een christelijk sacrament ter herdenking van de actie van Jezus bij zijn Laatste Avondmaal met zijn leerlingen ... De brieven van Paulus en de Handelingen van de Apostelen duidelijk maken dat het vroege christendom geloofden dat deze instelling opgenomen een mandaat om het feest voort te zetten ... De Eucharistie heeft vormde een centrale rite van de christelijke eredienst . "