Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
Wat ik nog erger vind. Stel een kleine zelfstandige, 55-plusser, die zijn zaak moet sluiten (failliet) wegens het stopzetten van de activiteiten van ford. Krijgt een leefloon omdat hij geen andere inkomsten heeft (geen werkloosheidsvergoeding). Homans wil die dus wekelijks de straat laten kuisen, zodat zijn leeftijdgenoten ex-fordwerknemers in propere straten zouden kunnen rondkuieren.
Ik begrijp die Homans niet goed. Het OCMW hoeft werkonwilligen die kunnen werken geen uitkering te betalen. Waar zit dan het probleem?
Als ik het goed begrijp (ik heb weinig kennis van gerechtelijke taal) is daar tijdens een vorige legislatuur in Antwerpen al een rechterlijke uitspraak over gedaan. Bron: http://www.kruispuntmi.be/sites/defa...12-09-2012.pdf
|
Waarom moet je weer afkomen met een 55-plusser die wellicht gans zijn leven heeft gewerkt en daarna pech heeft?
We hebben het hier vooral over lieden die zo goed als nog nooit hebben gewerkt, vreemdelingen die zich hier komen installeren en waarvoor geen werk is enz
Over de kliek profiteurs die er tussen zitten en anderen die in dit landje gewoon geen zakens en geen enkele binding hebben en zomaar onderhouden moeten worden!