Los bericht bekijken
Oud 19 november 2013, 10:44   #44
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Verschillende maatschappijen zijn al langer bezig met uitwegen te zoeken.
Vueling heeft pas aangekondigd dat het z'n activiteiten op Zaventem enorm gaat uitbreiden, van ongeveer 4 vluchten per dag naar 10 - 11 per dag. Ook easyJet heeft al aangekondigd twee nieuwe bestemmingen te starten. Dat zijn beiden lagekostenmaatschappijen. Als het hier zo onbetaalbaar was zouden die hier niet uitbreiden hoor...

Citaat:
Schiphol geeft zelfs pakken subsidies om maatschappijen uit Zaventem weg te krijgen.
Klinkklare nonsens.

Citaat:
Onlangs nog in het nieuws : ethiad en jet airways. Normaal waren ze al weg maar ze hadden teveel problemen met de "slots" in Schiphol. In 2014 is dat aangepast en dan staat niets hun nog in de weg om te verhuizen.
Etihad gaat nergens naartoe. Die blijven mooi hier, van alles wat ik hoor is Zaventem een van hun beter presterende lijnen. Verhuizen naar Schiphol zou trouwens onzin zijn, Etihad vliegt namelijk al op Schiphol...
Jet Airways is een andere zaak. Zij zijn recent door Etihad overgenomen (vandaar dat Etihad in die hele zaak ook vernoemd wordt), en Jet/Etihad hebben een samenwerkingsovereenkomst afgesloten met Air France-KLM. Dat zij om die reden hun vluchten naar Schiphol zouden verhuizen is een reële mogelijkheid, maar nog niet zeker. Ook een scenario waarbij een gedeelte wordt verhuisd wordt bestudeerd.
Citaat:
Idem met nog enkele grote intercontinentale vluchten (geruchten gaan over thai, delta en united).
Thai en United zijn beiden Star Alliance-maatschappijen, dezelfde alliantie waar ook SN bij is. Thai heeft recent aangekondigd z'n aantal vluchten op Zaventem te verhogen. Een verhuis naar pakweg Schiphol zou nergens op slaan, daar hebben ze geen alliantiepartner. Het idee dat United op Zaventem zou weggaan is idioot: hun Newark-Brussel en hun Washington-Brussel behoren tot hun best presterende transatlantische lijnen, terwijl hun Chicago-vlucht nog maar enkele jaren bestaat als aparte vlucht en nu al is opgevoerd van een 767 naar een grotere 777. Dat doe je niet als dat slecht presteert. Zij zullen ook niet verhuizen naar een omringende luchthaven, want ze vliegen reeds op de omringende luchthavens. Over Delta heb ik nog geen enkel gerucht vernomen, maar het zou me ten zeerste verbazen.

Laatst gewijzigd door Scorpio : 19 november 2013 om 10:45.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden