Los bericht bekijken
Oud 19 november 2013, 14:42   #51
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Het onderwerp is te saai om te bespreken, zoals 90% van alle onderwerpen op dit forum. Je hebt hier 5 draden over ambtenarij per dag.

En misschien kan jij de volgende vraag beantwoorden:

Hoe komt het dat economen zo oneens zijn met elkaar, en doorgaans allemaal even ongelijk hebben, maar dat dit in veel andere wetenschappen allesbehalve zo is?
Het gegeven dat sommige mensen blijkbaar geen kinderen meer willen krijgen (en daarmee de natuur beledigen) en het gegeven dat sommige mensen totaal geen gemeenschapsgevoel hebben maar zichzelf als enkel atomen zien vind ik toch behoorlijk essentieel, maar goed.

Hoe komt het dat economen het zo oneens zijn... Ik kan me in elk geval nog andere wetenschappen bedenken waarvoor dat ook geldt: metereologen (met betrekken tot klimaatsverandering) en pedagogen bijvoorbeeld.

In het geval van de metereologen lijkt het mij zuiver een machtsspel te zijn, waarbij de "wetenschap" door verschillende lobby's met tegenstrijdige belangen gebruikt wordt. In de 2 anderen zie ik eerder een (oprecht) ideologisch verschil. Waarschijnlijk omdat beide onderwerpen niet zo helder bestudeerbaar zijn als de exacte wetenschappen, te veel ruis, te moeilijk controleerbaar, te complexe interacties...
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden