Los bericht bekijken
Oud 19 november 2013, 15:43   #23850
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Neen, dat was mijn punt niet. Mijn punt is dat kanker ook op natuurlijke wijze kan genezen, en dus een vallabele route is.
Het is geen of-of verhaal, het is een en-en verhaal. Ik denk niet dat natuurlijke middelen moeten worden uitgesloten, maar de medische middelen evenmin.

De mensen die zich niet laten behandelen, of eerst alle 'natuurlijke' middelen uitputten, die gaan er meestal aan. Een bekend voorbeeld is Steve Jobs. Toen hij met echte medische behandelingen begon zei hij zelf dat hij te lang had geloofd in de charlatans hun verhalen van planten en andere natuurlijke genezingen. Het staat zwart op wit in zijn boek, ik heb ze zelf gelezen.

Citaat:
Apple-icoon Steve Jobs, die onlangs overleed aan de gevolgen van kanker, stelde de aanpak van die ziekte oorspronkelijk te lang uit.

Dat schrijft zijn biograaf Walter Isaacson. Jobs weigerde negen maanden lang een behandeling tegen zijn alvleesklierkanker. Hij koos aanvankelijk voor alternatieve aanpak - een dieet, spiritualisten, … - ondanks protest van zijn familieleden. Toen Jobs uiteindelijk toch de noodzakelijke operatie wilde ondergaan, had de kanker het weefsel rondom zijn alvleesklier al aangetast.

Jobs probeerde, aldus nog Isaacson, zijn omgeving te doen geloven dat de ziekte onder controle was. Ondertussen werd hij in het geheim verder behandeld. Jobs zou volgens de biografie later spijt gehad hebben dat hij niet op tijd koos voor een behandeling die mogelijk zijn leven had kunnen redden.
bron
...

Citaat:
Tja, weet u hoeveel kinderen en mensen overleden zijn nadat ze wel chemo hebben gehad? Kan ik ook zeggen hoor.
Uiteraard, er is geen garantie voor succes. Maar bij een aantal kankervormen stijgt het aantal genezingen exponentieel, gelukkig maar. Bovendien zijn er meer en meer vormen van kanker te genezen.

Wat absoluut ook zeker is, dat is dat voor hen die zo'n kuur weigeren en zich alleen via 'natuurlijke' therapieën laten behandelen een overgrote meerderheid het nooit haalt.

Citaat:
Dat zeggen ze altijd.
Omdat het gezien de feiten inderdaad een mirakel is.