Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
[Waarom wachten we niet tot Saddam weg is om dan eens te luisteren naar de Irakese bevolking.
U weet wel, wanneer ze zeker zijn dat Saddam een eerlijk process en een verdiende straf gekregen heeft.
|
Laat Bush dan ook maar eens op het beklaagdenbankje plaatsnemen wegens oorlogsmisdaden! maar ja, de Amerikanen hebben zelf gedecreteerd dat het voor een Amerikaan onmogelijk is om een oorlogsmisdaad te plegen.
Ik dank u voor de prachtige plaatjes van Amerikaanse maatschappelijke specialiteiten: door er nog een Smith & Wesson en een MOAB-clusterbom bij.
|
Gisteren kreeg ik enkele beelden te zien van betogingen in Athene. Ze schijnen daar goed bezig. Een vrouw kwam haar afschuw uitschreeuwen omdat er een aantal burgers omkwamen waaronder zelfs kinderen en een baby. Heel begrijpelijk. Dat aantal burgerslachtoffers hoe beperkt ook is er natuurlijk teveel aan. Na mijn eerste gevoelens van medeleven bedacht ik echter.
Je kan hier wel klagen over onschuldige slachtoffers maar waar waren al die betogers toen er in Irak tienduizenden tot honderdduizenden opzettelijjk door de troepen van Saddam werden afgemaakt. Die betogingen, die protesten heb ik toen nooit gezien. Alleen mensen die toen de straat opgingen hebben nu recht van spreken, al de rest moest zich doodschamen. Door hun optreden hebben ze het regime alleen maar de indruk gegeven dat er nog een kans bestond om met die rotzooi verder te gaan. Elk redelijk regime zou in het belang van de eigen bevolking de strijd opgeven. De gevolgen zijn dat er meer zinloze slachtoffers dan noodzakelijk te betreuren zijn. Deze moordenaars bende denkt daar blijkbaar heel anders over. We zien wel hoe de geschiedenis zal oordelen. 8)
mvg. Rogier