Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Tut tut. 'Ter zake' wordt in twee woorden geschreven. Niet zagen.
'Terzake' is een naam van een programma van de V.R.T. . En die bedenken maar een naam die ze zelf willen.
|
1/ Er zijn nu eenmaal mensen die niet iedere keer dat er een nieuw Groen Boekje verschijnt, dat van achter naar voor doorspitten. Ikzelf schreef ook (en blijf schrijven) 'terzake'. Mijn beste dank voor de verbetering, natuurlijk.

Over nieuwe spelling gesproken : ik vertik het ook om die meervouds-n te gebruiken in bijv. ziele(n)poot of panne(n)koek. Als die 'dames en heren' van de Taalunie (of wie ook die spellingsregels opstelt) regels maken waar nog altijd uitzonderingen op zijn, dan kunnen ze voor mij de boom in

2/ Dat er voor een nieuwsprogramma een fout ('zelfuitgevonden') woord wordt gebruikt, vind ik wel 1000 keer erger dan dezelfde taalfout in een forum. Vroeger was er bij de BRT iemand die de taal in de gaten hield. Blijkbaar is er daar toch opnieuw zo iemand nodig.....

Ach ja, on topic.
Ik werk ergens waar ik kan te weten komen hoe zo'n gelden gespendeerd worden en geef dan ook geen cent aan organisaties waarvan ik niet kan weten wat ze precies met dat geld doen. (Ik geef wel aan bepaalde 'kleinschalige' plaatselijke projecten waarmee ik persoonlijke contacten heb en die wel degelijk kunnen bewijzen wat ze doen......)