Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Iedereen loopt zich een heel jaar te pletter van jut naar her om dan tijdens het verlof dat ene nog vrije plekje te vinden waar je in alle stilte kan luisteren naar de natuur, het ruisen van de zee of van de bladeren.
Waarom ook die plekjes dan nog gaan bevolking met nog eens een paar miljard aardbewoners?
Natuurlijk heeft het leven in sé geen enkele zin, maar men kan het wel aangenaam of minder aangenaam maken. Raar toch dat vooral in de periodes en/of streken waar het leven minder aangenaam is men dan ineens volop gaat voor het aards paradijs n�* de dood, waar de beekjes met zoet parelend water stromen, de rijstpap met gouden lepeltjes wordt gegeten, de bomen ruisen en de zee kabbelt, en waar voor moslims dan nog dagelijks 72 hoeren ter beschikking staan;
Waarom niet streven naar zo'n paradijs hier (buiten die 72 hoeren, dat is strafbaar) ipv te moeten wachten tot na de dood?
|
Circe,
Dat (het vet gedrukte) is eigenlijk de essentie.
Dat is wat ik ook bedoel met het optimaal aantal.
Het optimaal aantal, is het aantal dat aan het grootst mogelijk aantal mensen de meest optimale levensomstandigheden kan aanbieden (iets dat het paradijs mss benadert).
Een variante op mijn eerdere definitie (die zoals ik al zei voor verbetering vatbaar was).
Dat optimaal aantal moet te berekenen zijn.
Je moet daarvoor natuurlijk onderzoek doen.
Zo'n onderzoek zou voor het grootste stuk gebaseerd kunnen zijn op wat de mensen nu eigenlijk wensen.
In dat verband zou je een vragenlijst kunnen opstellen en die voorleggen aan een zo groot mogelijk aantal mensen (liefst de ganse wereldbevolking - in de praktijk uitgewerkt via relevante steekproeven).
Met deze antwoorden kom je via wiskundige modellen (berekening) tot een bepaald aantal.
Vervolgens is het zaak om naar dit aantal toe te werken.
Eens men daar geraakt, is men dus aanbeland bij het optimaal aantal (het aantal waar de mensen zelf voor gekozen hebben) en is de leefomgeving bijgevolg het meest optimaal om een zo gelukkig mogelijk leven aan iedereen aan te bieden.
Ps dat van die hoeren, waren dat eigenlijk geen maagden?