Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger
Dergelijke acties dienen niet te verlopen via geldophalingen, maar dienen georganiseerd door de overheid. Jammer genoeg hebben we een overheid die liever geld verspilt dan het te gebruiken om er het onpeilbare leed van arme mensen mee te verkleinen.
Als men de overheidsverspilling in dit land zou terugbrengen tot op Scandinavisch niveau, zou men jaarlijks meer dan 12 miljard euro extra hebben. Men zou dan ook op Scandinavisch niveau aan ontwikkelingssamenwerking kunnen doen. De realiteit toont echter aan dat de partijen die dit land besturen uitermate asociaal en egoïstich zijn. Uit eigen belangen blijven ze liever geld verspillen dan het te benutten voor sociale doelen. Wie die partijen aan de macht houdt, houdt egoïsme aan de macht.
|
Als we het gas hadden van de Scandinavische landen, mochten ze van mij de ganse jaaropbrengst naar de Filipijnen sturen.
Nu heb ik geld meegegeven aan een Filipijnse kennis, wiens broer en 1 kind van hem zijn omgekomen en waarvan de vrouw met 2 kinderen achterblijft.
Zo ben ik zeker dat er geen 80% aan "werkingsgeld" blijft "hangen".