Los bericht bekijken
Oud 20 november 2013, 16:05   #87
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is er "redelijk" aan het elimineren van ongeboren leven? Niets, het is een daad van barbarij.
Jij houdt rekening met potentialiteit van ongeboren leven.

Zodra de bevruchting is gebeurd en een celdeling gebeurt, kies jij voor de eindafwerking; de geboorte.

Ik kan het daarmee eens zijn.

Maar toch zou ik abortus binnen de termijn van zes weken of zo nooit barbarij noemen.

1° barbarij in deze context is om te neuken zonder contraceptiva te gebruiken. Op deze planeet krijgen sommige vrouwen slaag van hun man mocht hij weten dat zij contraceptiva gebruikt. Als de vrouw zich wenst te onthouden, krijgt ze ook slaag of wordt verkracht tussen de echtelijke muren; de psychologische druk is enorm.

2° na die eerste barbarij, is er de barbarij om een kind op de wereld te zetten dat geen schijn van kans heeft. Die barbarij is het ergste want dan heeft het kind heel snel een bewustzijn en wordt het in de dramatische context een voorwerp dat alleen maar lijdt. Ik geloof niet in lijden.

3° wat ik ook aanzie als een vorm van barbarij zijn westerse vrouwen die alle toegang hebben tot contraceptiva maar er te lui voor zijn, en niet één abortus maar drie of vier ondergaan in hun leven. Dat bestaat helaas ook.
Ik heb zo iemand gekend en dat was een verpleegster op de koop toe.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden