Los bericht bekijken
Oud 20 november 2013, 17:36   #1
Dutch_Strawberry
Banneling

Standaard Adopteer zo snel mogelijk een pleegkind!!!

Dit las ik vandaag in De Standaard. Kon mijn ogen gewoon niet geloven.

PS: Sorry dat ik geen link bijvoeg, ik heb geen abonnement op de website van De Standaard. Ik typ hier echter letterlijk het bericht vanuit de papieren krant neer.

'Studietoelage voor elk pleegkind'

Vanaf 1 januari krijgen pleegkinderen voorrang in de kinderopvang en betalen pleegouders het laagste tarief. Pleegkinderen krijgen ook toegang tot een studietoelage, ongeacht het inkomen van hun pleegouders. Dat is het gevolg van het nieuwe pleegzorgdecreet, dat begin deze maand door de Vlaamse regering werd goedgekeurd.

Er verandert nog heel wat. Zo worden alle vormen van pleegzorg gelijkgeschakeld. De pleegzorg van de bijzondere jeugdzorg, die van Kind en Gezin, van de gehandicaptenzorg of de psychiatrie vallen voortaan allemaal onder dezelfde regelgeving. Alle pleegouders krijgen eenzelfde kostenvergoeding. Differentiatie is mogelijk op basis van leeftijd of zorgzwaarte.

Organisatorisch versmelten de 26 huidige pleegdiensten tot een grote pleegdienst per provincie. De pleegdiensten hebben hier zelf om gevraagd. Ze zijn ervan overtuigd dat dit een meerwaarde inhoudt. Grotere diensten kunnen beter inspelen op specifieke situaties. 'We willen pleegouders beter ondersteunen in de opvoeding van deze toch vaak kwetsbare en gekwetste kinderen', zegt Marijke Wieers, nu directeur van Jeugdzorg in Gezin.

'Ook kunnen we de juridische vragen die opduiken bij de opvang van kinderen zonder papieren beter opvangen en de werving van nieuwe kandidaten kan gezamenlijk verlopen.'

Ideologische verschillen tussen de diensten zijn er niet meer. 'We zijn allemaal pluralistsich.' Holebigezinnen zijn als pleegouders aan een opmars bezig: ze zijn nu al met 105. (vbr)

Boven het artikel staat een foto van een glunderende madam met een Afrikaantje op haar arm. De kop boven het artikel luidt: 'De beste beslissing van mijn leven.'

Natuurlijk is dat mens blij met dat joch. Ze krijgt ongeveer een ton subsidies. Alsof we nog niet genoeg rocht uit Syrie en Afghanistan hier binnenhalen. Nu wordt het adopteren van die monstertjes ook nog eens aangemoedigd ook! En de belastingbetaler moet hier maar voor dokken! En de leerkrachten zullen lachen met het aantal kindjes met twee mama's en papa's. Kunnen ze aan zoon- of dochterlief eens haarfijn gaan uitleggen wat homo's of lesbiennes zijn. Het moet niet gekker worden.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden