Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen
tja, met extremen kun je natuurlijk alles weerleggen. dat is niet moeilijk.
|
Is helemaal niet extreem maar gewoon alledaags, je moogt van mij eens uitrekenen hoeveel km of tijd een camion nodig heeft om 2 andere camions in te halen:
- inhalende camion op het linkervak rijdt aan 90 kmh.
- 2 camions op het rechtervak rijden aan 88 kmh.
- de twee camions nemen 100 m in : hun lengte + (inhaal)veiligheidsafstanden meegerekend, ook onderling (camions zijn elk 16 meter lang, 50 m onderlinge veiligheidsafstand + xx meter invoegen, inhalende camion is ook 16 meter) nemen we toch afgerond 100 meter.
even zelf doen:
- dus de inhalende camions moet al rijdend maar 100 m overbruggen aan een snelheidsverschil van 2 km/h = 2000 m/3600 sec of 2000 m/3600 sec = 0,55555.. m/sec snelheidsverschil voor 100 m af te leggen is dat 100/0,555555 = 180 sec of 3 minuten. Op 3 minuten legt die 90 kmh inhalende camion 4,5 km af. (90.000/3600 = 25m/sec * 180 = 4500 m)
- 3 minuten dus of nog 1 minuut méér als in mijn voorbeeld waar ik
maar 2 minuten opgehouden wordt aan 90 kmh door een inhalende camion.
Citaat:
- Daarna rij ik gedurende 2 minuten tegen een snelheid van 90 km/h (vb opgehouden door zeer traag inhalende vrachtwagen), hetzij 30 km/h minder dan toegestaan (waarbij ik 3 km afleg).
|
Of vindt je 1 minuut aan 180 kmh rijden extreem nee zeker want met 150 kmh is het nog véél simpelder dat begrijp je toch, dan kan ik al een 105 kmh traag inhalende auto nemen die me ophoudt.
Ik kan natuurlijk ook eerst opgehouden worden, in de trajectcontrole-120, aan 90 kmh en daarna op het gas gaan, blijft idem, wslk wel gemakkelijker te onthouden voor de trajectrijder.
Citaat:
ermmm... dan word je niet gepakt als je trager rijd en word je wel gepakt op stukken waar je rapper rijd : score!
|
Waar wordt je juist gepakt als je rapper rijdt? Ik rij
gemiddeld 120 kmh op een trajectcontrole van 120 dus ik wordt NERGENS gepakt, of heb je het niet begrepen ?
Citaat:
, want ... is dat niet juist de bedoeling?
|
Niet dus, tenzij men extra x- flitsers tussen de trajectpalen zet, maar dan kun je best die trajectcontrole opdoeken want van geen nut voor de kassa.
Citaat:
nog meer: hoe kleiner de stukken op trajectcontrole hoe beter.
|
De trajectcontrole aan het viaduct heeft zowat 800 miljoen euro of meer gekost voor amper 1,9 km, en gij gaat de stukken nog korter maken ? Hilarisch.
Citaat:
de helft van de tijd veilig gereden? score! want, liever de helft veilig rijden dan maar 200m (als je al een flitser tegenkomt), of helemaal niet!
|
Veilig ? wat is daar veilig aan ?
Citaat:
nog liever 100% veilig, maar ja, dat zal toch nooit gebeuren.
|
Idem wat is daar veilig aan ?