Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Wat betreft nieuwkomers in het veld der werkenden kan ik u allicht wel gelijk geven. De job invulling nu is anders dan 30 jaar geleden immers.
Maar mensen die al 30 jaar in dergelijke omstandigheden werken hebben dan allicht wel de kennis (zijnde wat van belang is en wat niet) maar hebben ondertussen niet de nieuwe diploma's waarmee ze dus automatisch ook uit de boot vallen.
Bovendien is het wel zo dat al wie nu een redelijk diploma heeft een brede waaier van mogelijkheden heeft bij vacatures, en wie dat niet meer heeft al verplicht is in exact hetzelfde verder te zoeken als van waar hij kwam.
Men vergeet er wel bij te zeggen dat vaak bepaalde takken van de industrie verdwijnen en vervangen worden door andere.
Dus daar staat men dan alweer voor gesloten deuren.
Je mag pas rijden als je een rijbewijs hebt en datzelfde is ook zo voor werken en diploma.
Eerst binnen geraken, dan pas zien.
Voor ouderen is het eerst zien, dan pas binnen geraken en dat wringt tegen.
http://www.komatsu.eu/new_equipment/...x?fileId=15724 (en dat ze anders eens bellen naar de leverancier)
|
Mambo, ik ben zelf bijna 54 jaar oud en mag binnen enkele jaren op vol pensioen omdat ik mijn 45/45 heb.
Maar zelfs vandaag ben ik nog bezig met bijscholen en het behalen van diploma's en attesten.
Voor sommige jobs moet je die gewoon hebben, niet omdat de werkgever ze vraagt, maar omdat de verzekeringen dat eisen.
Zo mag een tecnicus van 60 met 30 jaar ervaring in het schakelen van stroomkasten, geen zekeringen trekken of steken in een bedrijf als die geen BA 4/ BA 5 heeft.