Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Kracht is een eenheid, net als snelheid en gewicht.
En je geeft hier dus 2 ellementen die je moet overwinnen en waarvoor je dus een krachtbron gebruikt.
Bij de vrije val van een kogel, heb je de aardmassa als aandrijving en de atmosfer als rem. Beide hebben een verhouding tegenover elkaar en bepalen dus de valsnelheid van je kogel.
Maar hebben weinig te maken met de zaken waar je rekening moet mee houden bij het doorbreken van de luidsmuur. Die problemen heb je dan al overwonnen.
Ik denk dat de vraag inderdaad meer diepgang heeft dan je denkt.
Het antwoord is zelfs bepalend voor de vorm van vliegende voorwerpen om die snelheden te kunnen halen.
Zo mag je onder een 747 de krachtigste motoren hangen dat je wil, die zal NOOIT een dergelijke snelheid aan kunnen.
|
Jantje, U kan in Johan een prima partner vinden als het over vliegen gaat. net zoals ik U een prima gesprekspartner vind als het over biogas gaat.
Mijn voorbeeld van de stalen schijf en de geluidsmuur, dat ging over een 1.5mm dunne 1000mm doorsnede C37 stalen plaat als testobject voor de toen nieuwe balanceermachine. Het balanceren was het probleem niet, tot het moment we de 6000 rpm haalden. Dan begon de hele installatie te dansen en schoten de amperemeters de lucht in. De shrapnel van die schijf zit nog steeds in de betonnen wanden van de testput.