Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door alexisdv
Kofi Annan zegt dat alleen een gezamelijke wettelijke solidaire actie effect heeft. Ook Marc Verwilghen zei dit in zijn toespraak. Inderdaad overleg op internationaal niveau heeft zijn tijd nodig.
Bush voert zijn oorlog buitenshuis omdat hij er ook binnenshuis (VS) een puinhoop van gemaakt heeft. Vrede in de wereld heeft het ook al niet gebracht: denk maar aan de aanslagen in Turkije en Spanje.
Gelukkig is er in het machtiger wordende Europa nog echte democratie. Ik hoop dat het zo blijft in Vlaanderen!
|
Hi Alexis,
Mag ik U er attent op maken dat Marc Verwilghen (federale) Minister is
van Economie, Energie, Buitenlandse Handel en Wetenschapsbeleid. Waarschijnlijk bedoelt U Karel De Gucht...
Hetgeen ik met mijn (aanhoudende) kritiek op de VN wil bereiken dat is er eindelijk aan de gelooorwaardigheid en de daadkracht van deze organisatie wordt gedaan. Het is voor iedereen te gemakkelijk zich achter dat tam konijn te verschuilen... Als men natuurlijk niet van een paar honderddeuizend doden wakker ligt, dan is kritiek natuurlijk zinloos.
U schrijft en wellicht terecht dat Bush zijn oorlog buitenshuis voert omdat hij er ook binnenshuis (VS) een puinhoop van gemaakt heeft, maar kunt U dit even uitleggen.
Ik wil met iets toch niet onbelangrijks eindigen: <<U mag van mij uw opinie vermelden. Hopelijk ik ook de mijne>>...