Los bericht bekijken
Oud 2 oktober 2004, 09:19   #13
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=thePiano]Dit klopt natuurlijk niet. Zie het perscommentaar hier: Ongeloofelijk groene kritiek op de allochtonen

Citaat:
Ik lees daar met de beste wil van de wereld helemaal geen afschaffing van de gezinshereniging in en ook al helemaal geen herziening van de ontwikkelingssamenwerking.
leer dan lezen...
maar zo geschrokken door de recties van de achterban heeft ze onmiddellijk, typisch links uiteraard, een bocht van 180° genomen.
Bij de open debatcultuur van de VLD noemen ze dat "een ballonetje oplaten".
Het feit alleen al dat jij haar per ongeluk uitgelokte vlaag van realisme wilt ontkennen maakt haar des te meer verdacht.

Citaat:
Maar uiteraard ben ik het helemaal oneens met Mieke Vogels die volgens mij een slag van de molen heeft gehad. Ze raakt een probleem aan -terecht- maar haar oplossingen zijn op zijn zachtst gezegd 'bedenkelijk'.
Daar kan ik inkomen.
De mémé en pépé uit Georgië moeten waarschijnlijk ook nog op Belgische kosten worden gedumpt

Citaat:
De solidariteit met onze (autochtone) bejaarden hebben we zelf opgedoekt. We dumpen onze bejaarde ouders en grootouders in 'gestichten'.
Je weet waarschijnlijk niet beter, maar heb jij een idee van de schrijnende armoede bij vele autochtone ouderen.
Spreek eens met iemand uit de thuiszorg.
Zoals jij sexueel aan uw gerief komt bij het kijken naar gruwelplaatjes van de Nazi's kan je daar ook je hartje ophalen hoor.

Citaat:
Wat onnoemelijk veel geld kost aan de gemeenschap. Dat op zich is al een ziekelijk, onnatuurlijk en vooral onbetaalbaar fenomeen.
Neen, dit is een onderdeel van onze verzorgingseconomie.
Ik veronderstel dat jij onze oudere generatie gewoon aan hun lot wil overlaten?
Ik kan mij ook niks anders voorstellen van een sos hoor.

Citaat:
Nu verwijten dat de allochtonen hetzelfde doen (zijn ze niet lekker geïntegreerd soms?) is zuiver discriminatie.
Dat ze uwe pree niet naar Centraal Afrika sturen is dat dan ook.
Maar wat wel discriminatie is is het feit dat de profiteurs weer door België worden beloond ten koste van de eigen bevolking en de anderen (in het Atlasgebergte bijvoorbeeld die niet naar de OCMW kunnen) aan hun lot worden overgelaten.

Citaat:
Als ik meer tijd heb zal ik proberen dieper op dit fenomeen in te gaan.
Doe dat, en nu je toch al eens buitenkomt, kijk een goed rond U en doe eens een klapke met de mensen... de wereld is veel mooier als jij je als verzuurd frustré zou kunnen voorstellen.