Ze gingen het afschaffen, die overbodige senaat.
Maar dan wordt hij toch maar behouden.
Om 8 keer per jaar te vergaderen. Met 60 senatoren.
Per vergadering kost dat één en een kwart miljoen euro.
Dat is geen Vlaamse soberheid.
Dat is geen ontvetting van de staat.
Voor zo'n boel wil ik geen belastingen betalen.
Zo'n regeling kan enkel uitgewerkt worden door een collectivisitische belastingsregering onder leiding van een PS'er, en zonder Vlaamse meerderheid.
Ik wil dat veranderd zien. D�*�*r wil ik ruzie voor maken. D�*�*r is mijn leven niet te kort voor.
link:
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131127_00860896
titel: Senaatsvergadering kost 1,25 miljoen euro
Citaat:
De nieuwe Senaat wordt een dure instelling. De hoge vergadering (vijftig leden uit de deelstaatparlementen en tien gecoöpteerden) heeft een budget van net geen tien miljoen. De instelling komt welgeteld acht keer per jaar samen, zowat 1,25 miljoen euro per vergadering.
De Kamer behandelt deze week het dossier rond de extra partijfinanciering, een gevolg van de nieuwe samenstelling van de Senaat. Die Senaat telt na de verkiezingen vijftig senatoren uit de diverse deelstaatparlementen, plus tien gecoöpteerden. Meteen daalt zijn budget van 20,2 miljoen per jaar naar net geen tien miljoen.
Niet minder dan 105 medewerkers staan op de betaalrol, de meesten hebben een universitair diploma. Elke senator krijgt een persoonlijke medewerker, hoewel vijftig onder hen in hun eigen parlement een royale omkadering hebben.
Met slechts acht vergaderingen per jaar zullen de medewerkers niet veel om handen te hebben. Tenzij ze op kosten van de Senaat in de eerste plaats voor de eigen partij werken.
N-VA-ondervoorzitter Ben Weyts vraagt zich af wat al die mensen gaan doen. ‘Gaan ze kubb spelen met Wouter Beke, fietsen met Koen Geens, fitnessen met Pieter De Crem of minigolfen met Ivo Belet?’, klinkt het ironisch.
|