Los bericht bekijken
Oud 29 november 2013, 16:36   #96
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
De uitleg die jij van wiki haalt, gaat al uit van de geherinterpreteerde versie van de footprints (classified as belonging to Australopithecus afarensis). Dat is net het punt. De discissue gaat niet over bipedalisme.Het is helemaal niet bewezen dat dat van Australopithecus afarensis integendeel, dat is gewoon de herinterpretatie waarbij men weer uitzonderingen moet inroepen en claimt dat net die Australopithecus afarensis met ingetrokken tenen liep en dat het daarom identiek is aan homo sapiens... Het is een herinterpretatie zonder bewijs.

Ik kan alleen maar concluderen dat jij mijn post volledig gelezen hebt.
Dat is toch wat ik zeg: het is inderdaad niet bewezen. Lees mijn post eens opnieuw.

Dat van die gekromde tenen, zou ik van verwachten dat ze ook kunnen merken aan de diepte van de afdruk en de balans maar ik moet toegeven dat ik daar weinig vanaf weet. Daarom ben ik er niet dieper op ingegaan. Ik vind wel een paar bronnen die gekromde teenbenen vermelden maar als ik daar dieper moet op ingaan, heb ik meer tijd nodig om goede bronnen te vinden die de voetafdrukken niet in rekening nemen onder meer.

* edit dat de afarensis gekromde benen zou hebben in zijn tenen

Laatst gewijzigd door Athelas : 29 november 2013 om 16:37.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden