Los bericht bekijken
Oud 29 november 2013, 18:44   #103
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Ryanair zal geen enkele maatschappij daar kunnen weg jagen.
Daar ben ik zo zeker nog niet van. Wat Ryanair doet is dumping, vooral gericht op Vueling: de routes die ze gelanceerd hebben zijn stuk voor stuk kopieën van Vueling-routes. Telkens aan lagere prijzen, en met hogere frequenties. Ze zorgen er hier naar alle waarschijnlijkheid voor dat Vueling nooit een Euro kan verdienen op z'n routes vanuit Zaventem. Ryanair zelf ook niet, zolang Vueling er is zullen beiden verlieslatend zijn op hun Brussel-routes, net als alle andere maatschappijen die op die lijnen vliegen. De vraag is dan wie dat het langst gaat en kan volhouden:
-Ryanair heeft een hoop poen, en kan zich dit oorlogje een tijdje veroorloven. Ze hebben ook stevige belangen te verdedigen, nl. hun Charleroi-hub. De uitbreiding van Vueling op Zaventem vormt een bedreiging voor hen, ze willen dus Vueling hier weg, en dat mag wat kosten.
-achter Vueling zit ook een hoop poen, de maatschappij maakt deel uit van de IAG-groep van British Airways en Iberia. Als zij willen kunnen zij dat oorlogje ook een tijdje volhouden. De vraag is of ze dat willen. Hun te verdedigen belangen zijn een stuk minder groot: ze hebben hier nog geen hub, en wilden er nu een gaan beginnen uitbouwen. Als die hub hen alleen maar geld kost, en er op langere termijn geen veel betere perspectieven zijn, vrees ik dat zij wel eens vrij snel hun boeltje zouden kunnen pakken;
-en dan heb je nog de network-carriers (SN, Alitalia, TAP). Die verliezen hier sowieso op.

Citaat:
Wat Ryanair nu wel doet is de Walen tegen de Vlamingen opjagen. Ze hopen daarmee nog meer van Chareloi gedaan te krijgen.
Ik denk dat dit bitter weinig te maken heeft met Walen tegen Vlamingen opzetten. Dat die idioot van een Antoine er een communautair spelletje van wil maken is alleen maar leuk meegenomen voor hen, het eigenlijke plan is volgens mij gewoon Vueling buitenpesten, niks meer.

Citaat:
Brussels Airport zit niet te wachten op eisen van Ryanair maar zal Ryanair zelf wel zeggen wat de eisen en voorwaarden van Brussels Airport zijn
Interesseert hen allemaal niet veel, ze hebben volgens mij toch niet de intentie lang te blijven.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden