Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door korvo
Een vliegtuig moet de mogelijkheid hebben om de eindnadering af te breken en door te starten indien er iets verkeerd loopt tijdens final approach. Bovendien is het quasi onmogelijk om een zwaar toestel het vereiste naderingsprofiel van 3° op de ILS (Instrument Landing System) te doen vliegen, omdat dit met een regelmatige daalmaat moet gebeuren. Indien je zweeft wordt de daalsnelheid hoger en kun je onmogelijk het vereiste naderingsprofiel vliegen (om de veiligheidsbuffer te garanderen). Bovendien heeft een "zwever" slechts een kans om te landen... Allemaal leuk onder "goed zicht" omstandigheden, maar practisch niet haalbaar...
De constructuers doen alle moeite om de geluidsproductie tijdens start en landing te beperken. Denken we hierbij aan de laatste nieuwe generatie Embraer en Boeing toestellen welke motoren en motorgondels hebben die als dusdanig zijn ontworpen dat ze voldoen aan de strenge (toekomstige) STAGE IV normen.
Ik vraag me trouwens af of een cargo-conversie van de airbus A330 (nog onbestaand) een geschikte vervanger zou zijn voor de MD-11. Of simpeler, het verschuiven van de vertrekuren van de MD-11 tot na 6u 's ochtends? Dit hangt natuurlijk af van de bestemming die aangevlogen wordt... Absoluut niet simpel eigenlijk... 
|
ha, nog een kenner
ik vraag mij inderdaad ook af waarom men naar een 777 zou overschakelen, de passagiersversie maakt toch nog altijd veel lawaai met die twee gigantische RR Trent joekels....