Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2004, 09:38   #21
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Russen moeten niets weten van homosexualiteit, het blijft in de marginaliteit en daar mag het van mij blijven.
Rusland loop momenteel inderdaad nog wat achter op de westerse wereld, dat is waar. Anderzijds zijn ze daar volop aan een inhaalbeweging bezig. Het is maar een kwestie van tijd voor de emancipatiestrijd van homoseksuelen ook daar vruchten zal beginnen afwerpen.

Als "Ruslandkenner" zou je trouwens moeten weten dat in de middeleeuwen geen enkel land zo vrij omging met homoseksualiteit als Rusland. Het was de misdadiger Stalin die homoseksualiteit in 1933 terug strafbaar maakte (het beruchte artikel 121, op basis waarvan duizenden homoseksuelen als dissident naar de werkkampen werden gestuurd). Dank zij de glasnost van Gorbatsjov is er sinds begin jaren negentig ook weer terug meer openheid gekomen omtrent homoseksualiteit. In 1989 werd in Rusland de eerste officiële holebi-organisatie erkend en in 1990 verscheen er de eerste officieel geregistreerde holebi-krant.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden