Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Tot nu toe is er bij onze bijdragen aan de pensioenkas, in welke vorm van contract of wettelijke bepaling die ook gebeurt, geen enkele verplichting om te blijven wonen in Vlaanderen of in Europa.
Geen enkel verbod of beperkende maatregel om na je pensioen je vakantie in het buitenland te beperken tot bepaalde landen, of bepaalde periodes.
Het enige waar ik dus rekening mee wil houden, is dan vanaf nu, en voor de bijdragen vanaf nu, daarover een afspraak zou gemaakt worden voor de toekomst.
Het zou in ieder geval wel spectaculair zijn, jullie gedachten in realiteit te brengen:
iemand die hier komt aanspoelen, nog nooit één dag bijdragen geleverd, krijgt van slag op stoot meer leefgeld dan vele gepensioneerden die een gans leven bijgedragen hebben;
maar als ge dan als zo'n gans leven bijdragende, naar het buitenland gaat: sjaka .... een deel van je rechten inleveren.
Dat deeltje dat de staat dan uitspaart, zal wellicht overvloeien naar het budget van ontwikkelingshulp, om ... een jobke te geven aan de poetsvrouw die nu de Oude Knar zijn kot komt proper maken ... ????
.
|
doe ik zelf schoof ,mijn kot proper maken ,tijd over en mijn vrouwke werkt lange dagen ,ik heb ni graag dat er vreemden aan mijn spullen zitten en thai poetsen alleen tot op ooghoogte