Los bericht bekijken
Oud 8 december 2013, 08:36   #198
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Het komt misschien over als toeval maar dat is het niet. Er is door heel veel mensen heel hard gewerkt. De details van evolutie zijn door de verschillende takken van de wetenschap onderzocht. Verbeteringen zijn aangebracht, uitbreidingen zijn toegevoegd, zaken zijn genuanceerd. Evolutie is lang niet meer zo simpel als uitgedrukt in Darwin zijn boek.

Ivm dat er meer is dan getoond wordt: absoluut. Enkel belangrijke vondsten worden getoond terwijl er massief veel feiten zijn. De tree of life is gewoonweg ridicuul groot te noemen. In het onderwijs wordt evolutie heel kort belicht. Eigenlijk hebben de meeste mensen niet door wat evolutie juist wilt zeggen. Eens je dat wel weet, is het allemaal zo zot niet meer hoewel je het uiteraard niet kan inbeelden dat we ge-evolueerd zouden zijn uit eencellige organismes. Maar anderzijds is het ook heel moeilijk te geloven dat een stoel voor het grootste deel uit "niets" bestaat maar je er toch op kan gaan zitten.

Wat ik leuk vind is dat je wel wil luisteren en er wat uit wil leren. Dat je evolutie nog steeds niet zou aanvaarden, ok, kan ik mee leven. Maar nu snap je tenminste wat het is en waarom sommige argumenten gewoon absurd zijn.
Ik vind het ook positief dat hij wil leren maar dan begrijp ik niet waarom hij het boek van Dawkins Het grootste spektakel ter wereld: bewijs voor evolutie niet eens leest.

Het is een prachtig boek dat alles tot in de puntjes uitlegt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden