Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterCC
De stelling als zou het hogere aantal verkeersdoden bij ons te maken hebben met onze rij-opleiding raakt kant noch wal.
In Duitsland kan men blijkbaar aantonen dat begeleid rijden vanaf 17 tot betere resultaten leidt.
Dat doen wij dus al. Ook bij ons kan je vanaf 17 beginnen rijden, met de vrije begeleiding.
|
Je leest enkel wat je wil lezen en de rest negeer je.
Wie zijn de gemiddelde begeleiders in D (minstens 30 jaar), hoe is hun rijopleiding en rijcapaciteiten en wslk minstens 5 jarige rij-ervaring - tot 12 jaar - in de dagelijkse praktijk in D ?
Wat zijn de voorwaarden om begeleider te zijn in een vergelijk met Be ?
http://www.vab.be/nl/rijschool/content.aspx?pid=179
Geen Belgisch "amateur-niveau" hé.
Citaat:
In Duitsland kan men blijkbaar aantonen dat begeleid rijden vanaf 17 tot betere resultaten leidt.
|
Idd, de resultaten waren er na een ~ 3-jarig wetenschappelijk "onderzoek-evaluatie":
Citaat:
Die erste erfolgreiche praktische Fahrerlaubnisprüfung im Rahmen des niedersächsischen Modellversuchs fand am 19. Mai 2004 in Braunschweig statt.[1]
Ergebnis des niedersächsischen Modellversuchs[Bearbeiten]
Die Auswirkungen des niedersächsischen Modellversuchs wurden von einer Forschungsgruppe an der Justus-Liebig-Universität Gießen überwacht und statistisch ausgewertet. Der Abschlussbericht der wissenschaftlichen Auswertung wurde von Minister Walter Hirche am 12. Juli 2007 bekanntgegeben.[2]
Danach haben die Teilnehmer am niedersächsischen Modellversuch nach der Begleitphase
28,5 % weniger Unfälle verursacht und
22,7 % weniger Verkehrsverstöße begangen
als Fahranfänger einer Kontrollgruppe, die den Führerschein regulär mit 18 Jahren gemacht hatten. Die positiven Auswirkungen des Begleiteten Fahrens mit 17 wurden damit eindeutig belegt.
|
Dat vind ik dus niet zo raar om de redenen die ik hierboven schreef. Maar in Be zijn die redenen bijlange niet zo aanwezig, daar moet men geen tekening bij maken.
Ik wacht nu dat België dat ook kan aantonen. Kun jij het ?
