Los bericht bekijken
Oud 11 december 2013, 17:50   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ik denk dat je wel weet dat ik dit schreef zonder ook maar enige sympathie voor die kliek. Ik begrijp volkomen (en zou het ook doen in jullie plaats) dat jullie ten volle zullen gebruik maken van het onzekerheidsgevoel bij al die arcopal aandeelhouders. We zullen zien wie het meeste vertrouwen bij hen kon krijgen : Leterme direct na het uitbreken van die crisis en het op poten zetten van die maatregel ad hoc. Of die Lejaeghere die er nu munt probeert uit te slaan door het dossier richting politieke druk te jagen.
Maar dat kan niet lang zonder gevolg blijven : die kerel gaat heel snel de vraag krijgen : 'voor wie moeten ze dan stemmen volgens U ? ' en als hij dan pakweg n-va zegt stevent de pers onmiddellijk af op BDW met de vraag : 'gaat U hen nu terug laten betalen ? '
Zo plat speelt men dergelijke spelletjes. En zowel cd&v als n-va kan dan alleen ootmoedig toegeven dat ze ACW op geen enkele manier kunnen dwingen om iets te betalen uit eigen zak.
Ik wil de eerste partijtopper nog zien die iets anders zou vertellen.
Zo zou je het natuurlijk het liefste zien gebeuren, maar je zit er naast Peter. De vraag: voor wie KUNNEN we nog stemmen werd hier vanmorgen bij mij thuis nog gesteld. Ik heb daar niet op geantwoord want dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik zeg alleen dat ik deze keer N-VA zal stemmen. Het is de enige manier om weer schot in dit compleet vastgelopen en vierkant draaiend land te krijgen. De rooien moeten er, net zoals in Antwerpen uit. Dat kan alleen als de N-VA groot genoeg wordt.

Het kan Lejaegere geen fluit schelen op welke partij de Arco-spaarders zullen stemmen. Dat is bijzaak. Hij heeft het nergens voor nodig om die mensen meer stemadvies te geven dan: "stem niet op de CD&V". Op wie ze beter wél stemmen heeft voor Dejaegere geen enkel belang.

Het dreigement van die man hoort bij een strategie waar wij misschien geen benul van hebben. Wellicht wil hij wel degelijk de gedupeerden helpen zoals hij beweert, maar zijn eigenbelang zal beslist op de eerste plaats komen. Wie weet hoeveel geld hij zélf in Arco-aandelen stak. Zeker is alvast dat hij geen compassie heeft met het ACW, en nog minder met de CD&V. Misschien juist omd�*t hij zelf bij de slachtoffers hoort. Of wie weet zijn eigen ouders? Of zijn eigen kinderen?

Aan de bedrogenen danken hun bedriegers hun ergste vijanden.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 11 december 2013 om 17:51.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden