Los bericht bekijken
Oud 16 december 2013, 01:33   #162
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Los van het feit dat ik nog lang geen onafhankelijkheid zie komen voor vlaanderen omdat er simpelweg geen meerderheid voor bestaat, en we ook voor catalonie en schotland enkel maar peilingen hebben denk ik dat vooral jij aan iets essentieel voorbijgaat.
Europa draait rond de grote lidstaten. Duitsland 60mio, frankrijk 62 mio, UK 60 mio inwoners min 5 mio schotten = 55 mio , Italie61 mio, en inderdaad ook spanje 47 mio inwoners min de 7,5 mio catalanen = 39,5 mio inwoners.
Op duitsland na hebben al die landen zelf last van het secessie virus dat rondwaart. Die gaan zichzelf beschermen, en nog liever drie kleintjes verliezen om zo terug rust te krijgen. Trouwens, je komt nooit aan drie. Nadat de eerste die het zou doen op zijn gezicht is gevallen zal er van die dynamiek niet veel meer overblijven. Maar als er een staat is die toch de revolutionaire toer wil opgaan , dan zien we wel. Voor mij is dit science fiction.
Hoeveel keer moeten ze jou nog duidelijk maken dat er daarvoor geen meerderheid nodig is. Pak alle voordelen af die Wallonië nu geniet en België behoort tot de geschiedenis. Overigens is er nergens enig bewijs geleverd dat er geen meerderheid voor is. Men beweert dat gebaseerd op verkiezingsresultaten. Een referendum durft men er niet om te houden. Niet alle kiezers van het NVA zullen pro zijn, dat is waar, maar ook niet alle kiezers van al de andere partijen zullen tegen zijn, dat is OOK waar. Hoeveel zijn er nu pro en hoeveel zijn er contra? Geen kat die dat met zekerheid kan zeggen, dus ook gij niet.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2013 om 01:41.
Garry is offline   Met citaat antwoorden