Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne
Ik denk meer aan Zuid-Amerika als plaats om van mijn welverdiend pensioen te gaan genieten. Chili of Costa Rica liggen op de bovenste plank in dat verband.
|
Doen jong, zeer mooie landen voor toeristen en Vlaamse gepensioneerden.
Citaat:
Wat is er tegen meerdere baantjes combineren? De lonen in Oost-Duitsland zijn soms nog wat aan de lage kant en stijgen niet snel genoeg door de concurrentie van goedkope Poolse arbeiders, maar dat zal ook wel wegebben als de economie in Polen verder aantrekt.
Het minimumloon werd altijd per sector onderhandeld door de vakbonden, zoals het hoort. Nu goed, met de SPD in de regering ziet het er naar uit dat er toch een veralgemeend minimumloon komt, ook al is dat een overbodige staatsinmenging in de relaties tussen werknemers en werkgevers. Het zal waarschijnlijk een negatieve invloed hebben op de tewerkstelling.
|
Niets is ertegen, als je het kan rooien met het geld van een 8 uren job, dan zijn die centen van die bij job mooi meegenomen.
Citaat:
Dat is de klassieke onzin van armoedecijfers. Het relatieve cijfer van armoederisico (60% van de mediaan van koopkracht) is altijd rond de 15%, wat overeenstemt met de normale verdeling van de lonen. Alleen als de economie sterk aantrekt zijn het meestal de rijkere die er eerst van genieten en dan stijgt dat even naar 16%. Maar dat heeft niets met echte armoede te maken. De 16% armen in Duitsland zijn in absolute termen stukken beter af dan de 15% armen in België, en leven in een paradijs vergeleken met de 25% armen in Brussel.
|
Hoog tijd dat je je eens ter plaatse informeert en niet de opgepoetste statistieken van de "overheden" als voorbeeld neemt.
Met hetzelfde gemak verklaar ik dat jij tov andere Europeanen niet te klagen hebt, want jij bezit zoals iedere volwassen Belg 200.000 €.
http://www.standaard.be/cnt/dmf20111019_122
Citaat:
U hebt liever een land waar 10% van de bevolking in een uitzichtloze situatie van werkloosheid blijft hangen?
|
Nee, maar wie maakt hen werkloos? Wie schorst hen?
Citaat:
De regering heeft daar geen enkele inspanning voor geleverd. IK heb die inspanning geleverd door jaar voor jaar 3500€ meer belastingen te betalen, zonder er iets voor terug te krijgen.
|
Gelukkig dat je niet uitgeteld hebt hoeveel van je 3.500 € meer er naar alle Europese banken is gegaan.
Citaat:
Tja, als je de koopkracht gaat vergelijken met recent toegetreden landen uit het Oostblok en ex-Joegoslavië, dan komt België er wel goed uit natuurlijk. Ondanks dat, staat België toch maar op een beschamende achtste plaats. Zeven landen doen het dus stukken beter dan wij kwa koopkracht.
|
Jij doet niets anders dan gemiddelden vergelijken, jij mag dat als het je goed uitkomt, anderen niet?
Citaat:
Als je alleen de Euro-zone bekijkt, dan smelt de voorsprong al direct weg naar 9%. Nog erger wordt het als je de niet-EU landen (Noorwegen, Liechtenstein, Zwitserland) erbij neemt. Vergelijk ook maar eens met buurlanden Nederland, Duitsland of Luxemburg.
- Luxemburg +171%
- Oostenrijk + 30%
- Ierland +29 % (je weet wel dat land met het vreselijke bank-debacle)
- Nederland +28 %
- Duitsland +23 % (waar de arbeiders moeten werken voor 1 Euro per uur)
Duitsland zou het trouwens nog stukken beter doen zonder de nieuwe Länder van de DDR.
|
Werk jij voor 1 Euro per uur als je wil, je zal het werk niet gedaan krijgen, maar de vacatures die je uitschrijft zullen niet beantwoord worden.
Citaat:
En dan moeten wij maar content zijn omdat we het toch wat beter hebben dan de Roemenen of de Kroaten. Een klein beetje meer ambitie mag je toch wel hebben in een land dat de hoofdstad van Europa en een van de grootste wereldhavens huisvest, niet?
|
Ik heb als Belg meer pensioen als Nederlanders en Duitsers en ik ben enkel in Nederland als ambtenaar, in België als werknemer en in Duitsland als "aussertariefliche" tewerkgesteld geweest.
Citaat:
En om nog iets mee te geven:
Helemaal niet zo goed voor België dus.
In werkelijkheid is België een grijze middenmotor waar de werkkracht en spaarzaamheid van de Vlamingen wordt verkwanseld door het wanbeheer van een corrupt links regime.
|
En om nog mee te geven, jou partij is een fervent voorstander van dit Europa en die hebben de toestemming gegeven aan de banken om je spaargeld in te pikken.
Dan nog even over Ierland, de Ierse banken hebben 80 miljard Euro steun gehad en daar is nog niet één eurocent van terugbetaald.
Ze denken nu verder te kunnen afbetalen met inkomsten uit de olie en gaswinningen.
Heb jij er misschien wat in je tuin zitten, dan kan je je partijgenoot Desender misschien vragen wat subsidies en Vlaams belastinggeld te investeren in je winstgevend project. Misschien dat VDL er ook nog iets in ziet.