Los bericht bekijken
Oud 18 december 2013, 08:54   #1472
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zelf zitten we er altijd ook voor iets tussen. En er zijn ook serieuze reacties tussen de spot, humor en onbegrip door.
Zelden, maar het komt wel eens voor.

Citaat:
Hoop doet leven. Ik heb de neiging ook zo te denken. Maar naast de Breugels, Barlachs en de Sixto Rodriguez verhalen zijn er ook heel wat mensen die zinnige dingen deden en zeiden die nooit erkenning gehad hebben. We kennen hun namen niet. We kunnen enkle veronderstellen dat ze bestaan omdat we weten dat het leven nu eenmaal niet eerlijk is in die zin. Hoeveel zaad gaat niet verloren om die ene bloem te doen bloeien? Waarom zouden wij niet deel uit maken van dat verloren zaad?
Inderdaad, zo is het best mogelijk dat de hele aarde verloren gaat.

Geen probleem omdat er nog zoveel andere bewoonde planeten moeten zijn in het heelal.

En zouden we de aarde met een zaadcelletje vergelijken dan is onze kans tot overleven zelfs zeer miniem.
Citaat:

Een kleine bijdrage is er steeds. Al was het maar een achtergelaten vraag in de gedachten van iemand anders. We hechten gewoon te veel belang aan individualiteiten. Het gaat niet om ons. Niet om u of mij. Niet om Picasso of Jezus.
Waarom kennen we hun namen dan zo goed?
Neen, zeer waardevol is het geniale individu als een licht voor ons allen in de duisternis.
Citaat:
Je bent hier welkom wat mij betreft.
Ik beschouw je bijdragen als zinvol.
dank je wel, dat is tenminste al iets.
Citaat:
Ik neem het wel niet te letterlijk meestal.
Dan heb je toch nog iets gemist.
harriechristus is offline