Je zegt dat er verschillende middelen zijn om op te treden tegen gedwongen huwelijken. Ik zou zeggen dan probeer eens iemand te helpen die het overkomen is. Je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Overal verwijzen ze je door. Het lijkt er net op alsof niemand durft te helpen. Het probleem moet velen malen groter zijn dan gedacht wordt zeker als de slachtoffers weten dat ze geen hulp kunnen verwachten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkende mens
Ik denk dat men eerst en vooral een onderscheid dient te maken tussen geregelde huwelijken en gedwongen huwelijken. Ik ken meerdere mensen die zeggen aan hun ouders: "zoek me een goede vrouw en als we goed met elkaar kunnen opschieten dan huwen we mss wel". Daar heb ik geen probleem mee. Wat betreft gedwongen huwelijken dient men idd krachtdadig op te treden. er zijn mogelijkhden te over maar ik heb nu geen zin meer om zoveel te typen. Er bestaan hier zeker internetsites over. Met een beetje politieke wil is dit mogelijk maar... opgelet dat men geen huwelijken verbiedt die niet gedwongen zijn maar verboden worden louter en alleen om racisitische redenen.
|