Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas
Feit is dat antwoorden die in de buurt komen van trollen, of God bestaat (niet) en bewijs het maar, etc. nog geen enkele discussie wat hebben bijgedragen. Laat staan persoonlijke beledigingen.
Ik zal mensen die zuiver over geloof wensen te praten dan ook met rust laten in hun topics. Ik geloof persoonlijk in geen enkele god beschreven in eender welk boek maar ik ben nuchter genoeg om de beseffen dat ik dat niet kan bewijzen en dat mensen recht hebben op vrije meningsuiting.
Aan de andere kant zal ik wel elke discussie eens doornemen en reageren op zaken die mij niet juist lijken. Informatie delen en vergaren lijkt mij net het ganse idee van een discussie. Topics waar iedereen dezelfde mening heeft en elkaar constant high-fives geven, zijn wat mij betreft nutteloos. Je kan maar zo vaak zeggen dat God fantastisch is bvb voor ik begin te geeuwen (idem andere onderwerpen hoor zoals de N-VA, waar ik wel achter sta, is fantastisch etc.).
Nooo... never do that. Dit zorgt net voor trol draden want die doen niet liever dan olie op het vuur gieten. Reageer gewoon niet op domme reacties (of stop na een tijd). Bovendien is deze topic op zich al nutteloos (zie bovenstaande). Niemand kan iets zeggen over god dat nuttig is voor beide groepen. Ik zit daar wat tussenin heb ik de indruk. Ik ben heel erg pro wetenschap maar ik geloof er niet in, ik vertrouw erop en ken de beperkingen. Anderzijds geloof ik niet in god maar sluit het niet uit.
Ah mooi, ik haat het wanneer mensen op jonge leeftijd kinderen in contact brengen met godsdienst (vooral in religiekampen in de USA). Ik haat het dat op school geen deftige intro gegeven wordt ivm wetenschap zodat ze de terminologie niet kennen of de achterliggende gedachtes. Intelligent design vind ik een "get rich" scam. Ik ben er zeker van dat er nog zijn hoor. Ik zie wel hoe dit nu enige positieve invloed heeft op eender welke draad.
|
Met veel eens. Enige reactie, draden om elkaar vijf, tien keer op de schouders te kloppen van hoe goed we wel zijn en.... zullen vlug opdrogen. Godsdienst is een heel omstreden en wijd verspreidt onderwerp met enorm veel interpretaties en zelfs regelrecht contradicties; ik denk, dat zelfs indien u de atheiïsten niet mee telt dat er enorm veel discussies, soms zelfs hardhandig kunnen losbarsten. Ik geloof dat we ver zijn van dat constant op elkaars schouders klopjes.