Los bericht bekijken
Oud 23 december 2013, 22:00   #3
Havanna
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik dacht dat ze niet op de benen mikken omdat dat geen zin heeft.
Lees het vonnis, wanneer wél. Schutter als doel statisch en binnen 15meter.

Citaat:
Krijgen agenten geen practical shooting dan? Dat was ofwel een hele grote afstand (16 meter blijkbaar) ofwel een slechte schutter, ofwel een leugenaar.

Moet er nu echt perse op vluchtende mensen geschoten worden. Doe je dat als burger zit je in de bak. Waarom is dat anders voor agenten?

Moeten we nu echt die VS mentalitiet importeren. Te veel film en TV maken dit soort van politieoptreden 'normaal'.

Dit zegt de rechtbank. Werkelijk. Boodschap aan moordenaars. Trek op het laatste moment en en er wordt verondersteld dat er van voortbedachtheid geen sprake kan zijn. Dat de agent al voordat hij het wapen trok bezig zou kunnen geweest zijn met het idee dat hij zou kunnen gaan schieten wordt niet in overweging genomen. Enkel de tijd tussen het schieten en het trekken van het wapen is het bewijs!!

Ik schat dat men een excuus zocht om de agent vrij te spreken. De arm der wet staat meer boven de wet dan de burger. Niet alle varkens zijn gelijk.
Hmm, klein verschil met moordenaar is dat een agent ALTIJD gewapend is, dit in tegenstelling tot burger.
Niet vergeten , de man/jongen (17j) had Engelsman bedreigd met een gebaar alsof hij gewapend was.

Voor alle duidelijkheid, ik keur het schieten niet goed.

Laatst gewijzigd door Havanna : 23 december 2013 om 22:01.
Havanna is offline   Met citaat antwoorden