Discussie: Kim en Justine
Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2004, 15:44   #13
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1* Door een goed sportbeleid moeten mensen aan gezonde sport doen. Sportbeleid is er niet om voetballers te importeren zeker niet als ze dan nog niet voetballen ook.
Wil jij daarmee zeggen dat de overheid haar sportbeleid afstemt op, en haar budget gebruikt voor, het importeren van voetballers voor topclubs? Dat lijkt me sterk hoor.
Als voetbalclubs zélf in buitenlandse spelers willen investeren, dan is dat hun goed recht. Er moet uiteraard op toegezien worden dat dat correct verloopt allemaal. Je hoort maar al te vaak over schrijnende toestanden waarin die Afrikaanse spelers zich hier bevinden. Dat neigt al naar mensenhandel als ik dat zo lees.
Citaat:
2* Topsporters Kim en Justine die zich kapottrainen vind ik niet zo goed en ik ben helemaal niet content als vreemde voetballers dat hier ook doen. Ik stel wel voor dat men geen belastingsvoordelen toekent aan vreemdelingen zodat onze clubs meer de lokale jeugd inzet en niet bepaald om die kapot te trainen.
Afrikaanse sport promoten is lovenswaardig. Maar liefst in Afrika waar men met hetzelfde geld veel meer kan verwezenlijken.
Kapottrainen is een groot woord, die functioneren prima, zolang ze geen racket vasthouden. Ik begrijp niet waar jij je druk in maakt eerlijk gezegd. Die meiden weten wat ze doen en wat de risico's zijn. Die hebben nog een heel leven voor zich en hoeven zich nergens meer druk om te maken.
Hoeveel mensen hebben er geen werkongeval en sukkelen voor de rest van hun leven? Vaak nog met een jarenlang gevecht voor de boeg om hun hospitalisatiekosten vergoed te krijgen, en met veel geluk keert er na 10 jaar een verzekering een sommetje geld uit.
Komaan zeg, ik wil nu stante pede ruilen met zowel Kim als Justine hoor. Ik neem hun kwaaltjes er maar wat graag bij!

Ik ben akkoord dat er altijd betere jeugdwerking kan en moet in de sportwereld. Maar wil een voetbalclub overleven moeten ze al Europees meekunnen, er zijn er al langer hoe meer die in de problemen komen. Daar heb je dus topspelers voor nodig, er is niet altijd het juiste talent voorhanden hee, van eigen bodem.
Kijk naar de judo, er komen goeie, hele goeie, en er gaan er weer... die krijgen nu een betere begeleiding dan Van de Walle destijds, en die kerel kwam er toch ook?