Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler
Ik weet niet of BPost zo'n goed draaiend bedrijf is.
Ik heb hier alvast zeer slechte ervaringen met de postbedeling.
Een kleine rondvraag in mijn buurt leert mij dat ik niet de enige ben.
Ik ben misschien wel de enige die steeds opnieuw klacht indient (de laatste maanden toch). Ik heb het afgelopen jaar 4 �* 5 aanmaningen gekregen van verschillende bedrijven. De facturen zijn nooit aangekomen. Dankzij de brieven die ik van de post krijg (je krijgt iedere keer na een klacht een mailtje), heb ik nog geen boete moeten betalen.
En geef toe, 650.000 euro is veel, zeer veel geld. Als iemand daar zijn neus voor ophaalt zegt dat veel meer over deze persoon dan over degenen die die toplonen onder controle wensen te houden.
Ik ben benieuwd hoe de volgende CEO het gaat aanpakken, Bpost moet werken in een steeds meer krimpende markt, de enige groeimiddelen zijn de postzegels duurder maken of Pizza's aan huis bestellen.
|
De groeimarkt is enorm. Zie maar de internationale reuzen zoals UPS, TNT, DHL, Fedex etc. Door de mondialisatie is het transport van pakketten en documenten nog nooit zo belangrijk geweest. Meer recent de opkomst van internet verkoop met webshops. Al die bestellingen moeten aan huis gebracht worden.
Om competitief en performant op te treden is er een CEO stijl Thijs nodig. Naar internationale normen is Thijs zelfs spotgoedkoop en onderbetaald. Nu gaat men een politieke idioot parachuteren die de boel gaat verknoeien en die aan de belastingbetaler op termijn miljarden gaat kosten.