Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2004, 18:56   #90
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Heel simpel: als Amsterdam rijksgelden over de balk gooit, kan het Rijk altijd zeggen: bekijk het verder maar, we geven jullie geen geld meer. In werkelijkheid zal het misschien anders gaan, want het Rijk zal de gemeente eerder onder curatele stellen dan de zaak verder laten rotten. Maar het onder curatele stellen van een slecht functionerende deelstaatregering kan in België waarschijnlijk niet, anders zouden waarschijnlijk zowel de Brusselse regering, de Waalse regering als de Franstalige gemeenschapsregering eraan moeten geloven.
dat is allemaal heel erg vaag
zeg me om te beginnen eens concreet via welke kanalen de "federale" regering geld levert aan amsterdam

Citaat:
Nee hoor, ook in Wallonië zou men de gewestregering en gemeenschapsregering kunnen samenvoegen om een efficiënter bestuur te krijgen. In Vlaanderen is dat al gebeurd en daar werkt de overheid bij mijn weten prima. De Duitstalige gemeenschapsregering ook trouwens, dus die zou de gewestbevoegdheden van Wallonië wel kunnen overnemen. Op federaal niveau zou het efficiënter kunnen door bijv. de Senaat af te schaffen en de regering te verkleinen. Die heeft immers veel minder bevoegdheden dan vroeger, maar is nog wel even groot als vroeger.
en een logische doorvoering hiervan is dat men alle belgische deelregeringen en parlementen kan samensmelten?

Citaat:
Jij zegt dat je Brusselaar bent, ik niet. Ik stel alleen vast dat het niet klopt wat je zegt. Een onechte Brusselaar zou ik het niet noemen, eerder een 'wannabe' Brusselaar.
No problemo. Wat jij hierover denkt, is uiteindelijk van generlei waarde of belang.

Laatst gewijzigd door gm10 : 4 oktober 2004 om 18:57.
gm10 is offline   Met citaat antwoorden