Discussie: Anti-theisten
Los bericht bekijken
Oud 29 december 2013, 16:05   #146
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
ik denk niet dat daarop werd gedoeld.

Ik vermoed eerder dat het ging over het duale karakter en over de waarschijnlijkheidsgollf daarbij waarbij door de onzekerheidsrelatie van Heisenberg het oude deteministische model als een pudding in elkaar zakt.
(Natuurlijk is het dezelfde wet van Heisenberg die de virtuele deeltjes toelaat eventjes energie te lenen.)
Eerlijk gezegd heb ik geen idee waarover de discussie in zijn geheel ging of gaat. Ik heb ergens op pagina 1 ofzo iets gelezen ivm wetenschap van deeltjes op drijfzand stond maar dat was naar mijn mening te summier en niet specifiek genoeg om op te reageren.

Dat ivm ontstaan uit het niets gerelateerd aan quantum mechanica is dan wel iets waar ik uit de context invulling aan kan geven. Onder meer omdat ik virtuele deeltjes een hele tijd heb gebruikt als argument dat uit niets weldegelijk iets kan komen itt wat creationisten beweren (misschien niet echt een eerlijk argument maar wel grappig).

Indien het onzekerheidspricipe van Heisenberg en quantummechanica in het algemeen beoogt werd dat op drijfzand stond, dan ga ik daar uiteraard niet mee akkoord.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden