Los bericht bekijken
Oud 4 oktober 2004, 21:15   #1
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard De hoofddoek en het honkbalpetje

[font=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Vier moslimmeisjes mochten restaurant de Haagsche Lounge niet in vanwege hun hoofddoek. De eigenaars weren iedereen met een hoofddeksel omdat groepen jongeren met honkbalpetjes voor problemen zouden zorgen. De Commissie Gelijke Behandeling hoorde gisteren voor- en tegenstanders.[/size][/font]
[font=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Het hoogopgeleide echtpaar Kim-Fredrik en Siddeeqah Schneider is zo geschrokken van de weigering van de gehoofddoekte Siddeeqah in restaurant de Haagsche Lounge, dat het overweegt Nederland te verlaten. Eigenaren Paul en Dennis Mulder van de Haagsche Lounge begrijpen alle ophef over het hoofddekselverbod niet. ,,Deze nette moslimdames zijn bij ons van harte welkom. Het is dus niet zo dat ik discrimineer. Ze moeten alleen wel even de hoofddoek afdoen. Zo ging dat vroeger bij mij thuis ook: aan tafel, dan handen wassen en de petten af.'' [/size][/font]

[font=Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De commissie gelijke behandeling vraagt hem of hij inziet dat een hoofddoek wellicht moeilijker is af te zetten dan een honkbalpetje, omdat de hoofddoek deel uitmaakt van iemands geloofsbeleving. Dat hij met de huisregel dus systematisch moslima's uitsluit om gebruik te maken van zijn diensten. En dat dat in strijd is met de wet gelijke behandeling. ,,Nee. Ik had vorige maand nog drie joodse mannen die zonder morren hun keppeltje afzetten. Als premier Balkenende zou binnenkomen met een bolhoed, moet die ook af. Eigenlijk hebben we geen problemen, op een paar gevallen na. Ik wil mijn bedrijf op mijn eigen manier kunnen leiden. Als iemand met een petje niet binnen mag en iemand met een hoofddoek wel, moet ik dat eindeloos gaan uitleggen aan de deur. Daar heb ik gewoon geen zin in.'' [/size][/font]

[font=Arial][font=Verdana]Bron: Algemeen Dagblad[/font][/font]
[font=Arial][font=Verdana][/font][/font]
[font=Arial][font=Verdana]Het wordt tijd dat deze bevolkingsgroep een stopt met kinderachtig klagen bij linkse gedachtenclubjes zoals de Commisie Gelijke Behandeling en het CGKR. Ze moeten eindeijk maar eens leren zich aan te passen aan onze waarden en normen inplaats van hun achterlijke gebruiken in stand te houden. Willen deze mensen eigenlijk wel vooruit komen in het leven? [/font]

[/font]