Los bericht bekijken
Oud 31 december 2013, 13:36   #85
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ken je de term 'Slippery slope'? Er zijn bepaalde rechten die we ten alle koste moeten beschermen.

Een voorbeeldje van een relevant recht, recht op vrije meningsuiting:
Tot een maand geleden was het ondenkbaar dat iemand beboet zou worden voor het uiten van kritiek over openbare diensten. Dit jaar (2013) was het van dat. http://www.demorgen.be/dm/nl/16340/M...-politie.dhtml

Noem ons maar gerust paranoïde, maar ik voel me absoluut niet op mijn gemak bij de erosie van onze rechten.

Er zijn redenen waarom recht op privacy bestaat.
Heeft smaad aan de flikken dan niet altijd al bestaan ?

Maar ik ga wel akkoord dat hetgeen in Verviers voorviel, er over is. Alhoewel, als ge een bepaalde flik met naam noemt en hem beledigt ....

Minstens moet de gas aangepast worden zodat het een onafhankelijke rechter is die daarover oordeelt, en niet een ambtenaar.
Idem dito voor andere uitingen van vrije meningsuiting, zoals vb. een betoging die niet hinderlijk is voor derden (dus niet op straat lopen, geen blokkades enz. die zaken moeten 'aangevraagd' worden).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden