Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962
 Ik weet dat wat ik nu ga antwoorden heel onlogisch klinkt in het licht van bovenstaande discussie, maar het antwoord is zeker twee keer positief. Daar waren dan ook bijzonder goede redenen voor, in een tijdsbestek waar het ondenkbaar was dat je via normale democratische besluitvorming iets kon veranderen. (er was immers nog geen parlementaire democratie).
Maar in het europa en de democratie van het heden kun je daaruit geen rechten gaan putten om de wetgeving gewoon opzij te zetten omdat je dat beter uitkomt. Volgens mij.
|
Ook niet als blijkt dat na 180 jaar zogezegde parlementaire democratie de Vlaming nog altijd een tweederangsburger is, omdat de apartheidsgrondwet de Franstaligen de macht geeft de democratie te blokkeren?
|